Utställningsdebut!

 I lördags var jag & Harry till Sundsvall på en valputställning. Och med som sällskap var Katarina med syster Juni och Maria med sina Aussie Dexter & Dimma. Vi hade en väldigt trevlig och mysig dag både i och utanför ringen.
 
Harry har när vi tränat hemma varit väldigt busig och hoppig och inte alls velat stå stilla. Men väl på plats i Sundsvall var det som om han aldrig gjort annat än att visa upp sig i en ring. Han sprang så fint vid min sida och stod lugnt och stilla när jag ställde upp honom. Var väl bara en gång han blev lite busig och det var när han kom på att ägaren till den andra valpen i samma klass också hade godis. Och då ville han så gärna kolla in om det kanske var godare. Harry vann i alla fall sin klass med HP men det var hårfint då de båda var jättefina.
 
I tävlan om BIR-valp fick han tävla mot sin syster som vunnit sin klass med HP och där drog Juni det längsta strået och blev BIR! Men lika glad är ju jag ändå då båda är efter världens bästa Marwin!
 
BIR-valp Cremecastle Front Runner & BIM-valp Cremecastle Taste Of Victory
 
Harry's kritik löd: 4 mån. En härlig valp med mycket trevligt huvud och uttryck. Huvud med fina prop. Utm ögon. Mycket bra hals & överlinje. Välformad bröstkorg för åldern. Härlig benstomme. Utm vinklar. Tillräcklig päls. Rör sig med bra steglängd. 
 
Domare: Kerstin Henriksson
 
Ett grattis skickar jag också till Maria som blev BIR & BIM-valp med Dimma & Dexter!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0