SSRK J/H 130519

 I söndags var jag på SSRK J/H utställning i Aspås. Och både Marwin och Penny var anmälda. Och det var en varm och solig dag vilket inte hör till vanligheterna när det gäller denna utställning. För det mesta brukar det vara kallt, blåsigt och regnigt! Men inte denna dag så vi utställare fick en härlig dag vid ringside och många fina hundar att titta på i ringen!
 
Först ut var Marwin som för andra gången ställdes i championklass. Han fick sitt excellent och vann klassen med CK! Redan där var jag nöjd med dagen och allt annat såg jag som bonus! Och vilken bonus det sen skulle visa sig att vi fick! I tävlan om Bästa Hane smällde han till och vann och sen i tävlan om BIR & BIM sprang han till sig BIR-rosetten! Gissa om matte var glad då! Sen i grupp-finalen placerade han sig på en fin 4:e plats! En helt underbar avslutning på en underbar dag! Och som vanligt var det en showig Marwin jag hade med mig i ringen. Den hunden älskar verkligen att visa upp sig!
 
Penny ställdes i öppenklassen och blev 2:a i klassen med CK och i tävlan om bästa tik blev hon placerad på en fin 2:a plats med Reserv-Cert! En lyckad dag för henne också även om det är lite snopet att missa Certet med så lite! Men de andra två kommer att komma de också en dag!
 
BIR SE U(U)CH LP I Cremecastle Victory Tilly & BIM SE VCH Abnalls Scarlett
Min alldeles egna snygging...
Det finaste man har sätter man på bordet...

Kommentarer
Postat av: Nattis

Stoort grattis till helgens resultat!

Men... Aspås?

2013-05-23 @ 07:39:19
URL: http://erikssonsflattar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0