Lydnadsträning

 Ikväll har Marwin och jag varit iväg och tränat lydnad inför vår debut i 2:an. Och det gick helt ok faktiskt. Men jag har både hittat igen favoritleksaken och kokat lever så det var väl sjutton om han inte ska vara lättmotiverad då! Efter lite finslip av vissa moment kommenderade snälla Solis oss genom hela programmet förutom hopp över hinder då vi tyvärr inte hade tillgång till nåt sånt.
 
Rutan funkar riktigt bra nu. Jag kör med target och nu känner jag att han är rätt säker på den så nu ska jag förminska den. Men planen inför tävlingen är att vi ska ha den varje gång vi tränar så att han ska tro den ligger där på tävling också men då förhoppningsvis stanna på mitt kommando.
 
Det största problem vi faktiskt har är apporten av alla moment. Han har bra fart ut och plockar upp den fint (för det mesta). Men sen när han ska komma in med den så blir det en väldigt vid sväng på vägen in och så vill han gärna sätta sig snett framför mig. Eller lämna den till nån annan, den varianten funkar också tycker han! Men jag jobbar vidare på det!
 
Efter att jag och Marwin var klar kommenderade jag runt Solis med sin Tea också. Dom båda är så duktiga men Tea har bestämt att hon ska börja trilskas lite på fjärren, allt för att hålla matte på alerten!
 
Sen fick Penny komma ut och träna lite kontakt. Men med kokt lever så är det ju ingen konst alls tycker fina fröken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0