BIR & BIG-1 =)

Igår var jag iväg på kennelklubbens inofficiella utställning på Frösön. Jag hade anmält Penny dit då jag såg det som ett ypperligt tillfälle att få träna på utställning tillsammans med henne innan det är dags att ge sig ut i de officiella sammanhangen framöver våren och sommaren. Domare för dagen var jättetrevliga Vibeke L Andersson. Och hon har ett så underbart fint sätt med hundarna. En domare som rekommenderas varmt till ovana utställare & hundar =)

Penny skötte sig kanonfint i ringen och tyckte att det var skoj att få springa runt och visa upp sig. Hon var ensam i unghundsklassen men man ska ju få ett HP också för att få fortsätta tävla om bästa tik och det fick vi till min glädje. Det var två tikar till anmälda, en i öppenklass (Ljuslyktans Ablazing Antoya) och en i veteranklass (Inassicas Sea Holly). Två mycket fina tikar det också som båda förtjänstfullt fick sina HP! Så det var roligt att få konkurrans i bästa tik =) Och till min glädje så drog Penny det längsta strået! Så då blev det till att tävla mot den bästa hanen (River Race Fuller's Discovery). Efter lite klämmande och springande så räcktes BIR-rosetten över till oss och då var vi nöjda för dagen och hade gärna åkt hem men vi skulle ju in i gruppfinalen också så vi fick vackert vänta kvar.

Och i gruppfinalen fortsatte Penny att showa så bra så hon sprang till sig vinsten i den också så då blev det bara för oss att stanna till finalen också. Men där blev vi inte placerade utan fick tacka för oss men jag är så nöjd med hur Penny skötte sig under dagen. Hur hon tog allt med ro och hälsade lika glatt på alla som ville gosa en stund.


Fina damen står fint...


Penny & jag, Toya & Linnea och Holly & Linda


Och så ska det springas...



Men det är jobbigt att vara på hundutställning. Vi gick och la oss utpumpade kl sju igår kväll och vaknade kl åtta i morse. Men idag ska hundarna få en av dom efterlängtad tur i skogen!


Kommentarer
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Ett rungande grattis från oss! Ni ser jättefina ut tillsammans <3!

2012-03-11 @ 12:31:22
URL: http://fanniewiktor.wordpress.com
Postat av: Maria

Grattis här med <3

2012-03-11 @ 17:35:11
URL: http://abbybabby.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0