SKK Vännäs

I helgen var det utställningsdags igen och denna gång begav jag mig tillsammans med syster Jessica och pappa till Vännäs som ligger utanför Umeå. Först var det systers tur i lördags och hon fick ett excellent på sin Mio och blev sen tvåa i klassen men tyvärr utan ck så då var deras dag över.

Marwin ställdes under söndagen och han vann först sin klass med ett ck så då blev det en nervös väntan tills det var dags för bästa hane för nu hade han ju chans på certet igen och championatet! Domaren var från Portugal och hette Oliveira Rui och han var väldigt noggrann och tog god tid på sig innan han bestämde vilken som skulle vinna. Och han velade länge mellan Marwin och vinnaren från juniorklassen som även är en lillebror till Marwin och kommer från Solstrimmans kennel. Och till slut visades juniorhanen till 1:a platsen och Marwin blev då 2:a med reservcertet! Men jag är så nöjd och glad över att han först vann sin klass och sen blir 2:a bästa hane för jag är inte direkt bortskämd med såna resultat han fått i år! För på 6 utställningar har han fått ett cert och två reservcert! Och blivit bedömd med excellent i kvalité på varje utställning!

Och så vill jag skicka ett stort grattis till Katrina & Leif på Solstrimmans kennel till både BIR & BIM på utställningen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0