Friskus helg!

Helgen har tillbringats mycket utomhus i det härliga vädret! Igår var jag till Brunflo och fick träffa bästa Frode & Marwin men tyvärr var pappa inte så jättesmart utan släppte ut dom i trapphuset när jag kom med Penny och vilket liv det blev! Hon luktade ju så gott! Har aldrig hört Marwin låta nåt så fruktansvärt! Han skrek rakt ut! Och Frode var inte mycket bättre men han lät i alla fall inte lika mycket :P Men efter lite utskällning från mig så fick pappa in dom i alla fall och stängde in dom i köket så Penny kunde stängas in i vardagsrummet så jag kunde ta med mig grabbarna ut på en tur med sparken. Bortåt gick det inte så fort men när vi vände så fick Marwin väldigt bråttom och drog mig på sparken hela vägen hem! Väl hemma igen så blev det ett liv utan dess like igen på Marwin och mamma ringde idag och berättade att dom inte blivit lugna igen förrens mitt i natten nån gång så nu är jag förbjuden att komma dit tills att Penny löpt färdigt!

Idag har jag varit och underhållit Maria's små änglar Vilgot & Thilja så hon kunde få plugga lite i lugn och ro. Dom ville ut och åka skidor så jag och Penny gjorde dom sällskap med ett stopp för att leka i en snöhög! Vi var ute i ca 1,5 timme så det var gott att få stoppa i sig lite marängsvisch som Maria bjöd på när vi kom tillbaka. Sen bar det av till Spikbodarna för en skidtur med Ida & Biffen och Penny blev så glad att få träffa Biffen igen! Och Penny blir bara duktigare & duktigare för varje gång vi är ute! Skulle bara behöva lära henne ett stoppkommando för det kan gå lite väl fort i utförsbackarna ibland :P


Kommentarer
Postat av: Maria

Tack Jenny, du är underbar <3

2012-01-29 @ 22:28:12
Postat av: Sofia och Richie

Å vad härligt, jag vill också kunna åka spark och skidor bakom min! är lite sugen på att köpa rullskidor till vårt snöbefriade land men vi kanske får gå intensivkurs hos er först så att vi inte slutar i en stor trasselhög här...

2012-01-30 @ 08:39:27
Postat av: Susanna axelsson

Haha,vilken cirkus,kan se din pappa mitt i hundkaoset,han var väl lugn?

2012-01-30 @ 16:23:29
URL: http://birkbloggen.wordpress.com
Postat av: Jenny

Det är bara att komma på kurs Sofia :)

2012-01-30 @ 20:14:56
URL: http://golden.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0