Tråkväder...

Har precis kommit in från en promenad i det nu varma vädret. Och vi hann precis hem innan det började regna lite smått. Det har blivit blött, grått och trist ute nu på bara ett dygn. Hade hoppats att den fina vintern vi haft skulle hålla i sig ett litet tag till men icke då. Men vovvarna njuter i alla fall vilket väder vi än har.

Det har inte blivit så mycket tränat på sista tiden mer än att jag jobbar på att få Penny att förstå att "fot" betyder titta på mig medans du befinner dig på min vänstra sida. Och hon är verkligen lättlärd. Och mycket belöning när vi är ute och hon spontant själv söker kontakt. Och självklart jobbar vi mycket på inkallningarna som jag tycker har blivit mycket bättre sen hon kom hit. Har även anmält henne till en inoff utställning den 10 mars för träningens skull. Jag har tränat lite här hemma på att ställa upp henne och det har funkat fint. Men det brukar ju kunna bli lite annat med en massa störningar runt om.

Frode & Marwin har just inte fått göra nånting. Men det kan vara bra även för hundarna att få vila en period och jag kan se på båda två att de bara gör dom gott att bara få vara. Och även fast Penny har varit lätt att få in i flocken så syns det på alla att det har varit en omställning. Men nu tycker jag att alla har funnit sin plats i flocken och det har blivit så lugnt.


Tog och skaffade mig en ny säng också så nu får alla plats ;)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Men vilken fin säng hundarna och katten fått. Där kan dom sträcka ut sig och må riktigt gott och kanske vänta på att de ska få frukost på sängen. Matten ser ut som hon får sova i soffa i fortsättningen.

Kram

2012-02-29 @ 18:27:06
URL: http://www.ljuslyktans.se
Postat av: Susanna axelsson

Myyysigt!Jätefin säng!Jag tycker nog också den ser ut att vara i minsta laget,hihi.

2012-03-04 @ 08:43:34
URL: http://birkbloggen.wordpress.com
Postat av: Caroline o. Lukas

Ha ha en stor säng är ett måste när flocken utökas. Är du riktigt snäll och lydig kanske du slipper sova på soffan ;) Övergång vinter till vår är verkligen tråkig när det blir regn och slask...

2012-03-04 @ 20:29:13
URL: http://busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0