Republikens hund

I lördags var jag på Republiken Hund på Furuparken. Det är en tävling om Jämtlands vackraste hund. Kriterierna för att delta är att de minst ska ha fått CK under föregående år vilket både Marwin & Frode hade fixat men jag anmälde aldrig Frode då alla hundar i fjol fick springa uppe på scenen och med en höjdrädd hund tyckte jag att det inte var nån idé. Men i år fick såklart alla stora hundar springa nere på golvet så då hade jag ju kunnat anmäla honom ändå. Men Marwin var i alla fall med. Men det blev snabb sorti för honom då han åkte ut redan i första heatet mot en jättefin storpudel.


Bästa Marwin gjorde sitt bästa i alla fall =)

Trots Marwin's tidiga sorti så blev det ändå en väldigt lyckad kväll eftersom jag hade väldigt trevligt sällskap av syster Jessica och några vänner från BBHK i form av Kari m. man och Monica. Och för Kari med sin västgötaspets Flora gick det riktigt bra. Hon vann veteranklassen och blev tvåa i Republikens Hund! Nästan så det blev grand slam för dom iom att de var nära att vinna båda klasserna!


Kari & Flora som vinnare av veteranklassen och Linda & Ozzy som tvåa...

I finalen möttes då Flora, flaten Foppa och cockern Joel. Och den som lyckades dra det längsta strået blev Nathalie som tjusigt visade sin mamma Gunilla's jättefina Foppa!


3:a cockern, 1:a Nathalie med Foppa & 2:a Kari med Flora 


Värdiga vinnare i form av Nathalie & Foppa


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tack för dina fina ord och bilder!!

2012-02-21 @ 13:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0