Nyttig lydnadsträning!

Både i måndags och igår lördag har Marwin & jag varit iväg och tränat lydnad med ett gäng andra lydnadsentusiaster. Och gissa om det har varit två riktigt bra pass! Kanonbra kan jag till och med säga! Vi har tagit ett ekipage i taget och så har de andra kollat på och kommit med bra tips på hur man ska komma framåt i sin träning. Och det är så nyttigt med andra som kan titta på och se vad för "olater" man har för sig under sin träning :P Och på bara dessa två gånger tycker jag att Marwin och jag har tagit ett stort steg framåt i vår träning. Han har fått mer fokus på mig istället för att irra bort sig i hans egen tankevärld. Men det blir väl så när matte har blivit en riktigt rolig prick ;)

Frode har också fått komma ut och tränat lite. Men hans tålamod när det kommer till lydnad är ju inte det bästa så det blir mest att vi leker fram övningarna så att han ska tycka att det är kul =)

Imorgon är det träningsträff igen och det ser jag verkligen fram emot. Och det behövs verkligen om Marwin & jag ska ta oss framåt. För att harva på själva på baksidan ger ju inte så mycket. Men det är ett bra och tryggt ställe att lära in nya moment på. Ingen störning!

Idag har jag och Åsa på kennel Lanjelins haft avslut på vår valpkurs som vi har hållit i goldenklubbens regi. Har varit jättekul att ha kurs tillsammans med Åsa och deltagarna verkar också ha varit nöjda med kursen. Och det har varit kul att se vilka framsteg alla duktiga ägare med vovvar har gjort!


Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Kul med så gott träningsgäng :) Man utvecklas mer då. Annars kanske inte ser småsaker som ligger och lurar och gör så sakser och ting inte stämmer riktigt.

Klart ni tar LP1 i år. Med er träning, känsla och envishet så fixar ni det absolut!!

2011-11-01 @ 20:53:33
URL: http://busgolden.se
Postat av: Lena Deimo

Klart att ni ska fortsätta träna! Att ha kurs tillsammans med Golden-Åsa måste ju vara ett lyft det också. Tyvärr har jag varit riktigt dålig ett tag, så det har inte blivit någonting. Önskar i alla fall en trevlig helg med ljus och fint höstväder!

2011-11-05 @ 10:42:20
URL: http://nysvansat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0