Lydnadstävling!

I lördags var jag & Frode iväg till Åre BHK för att tävla i lydnad. Hade hoppats på den sista 1:an i klass I men Frode ville ha det mysigt och skönt under platsliggningen istället för att ligga stilla och fint :P

         
Och det som började så bra... Men Frode tyckte att det kliade så skönt i gräset...

Övriga moment gick jättebra. Vet att han inte har den bästa linförigheten men han brukar plocka bra med poäng på de övriga momenten. Var väl bara hopp över hinder som jag hade önskat bättre men det var väl nån goluktande tik som suttit där före =)

Plattsliggande 0

Tandvisning 10

Linförighet 6,5

Läggande 10

Inkallande 8

Ställande 10

Apportering 10

Hopp över hinder 6

Helhetsintryck 7

Det hela blev lite snopet 139 poäng och ett 3:e pris. Hade vi lyckats knåpa ihop ett poäng till så hade det blivit ett 2:a pris. Men inte ger jag mig! Nog ska vi lyckas få det där sista 1:a priset =)


Linförighet...


Inkallning...


Ställande...


Apportering...

Det var även fler duktiga ekipage från samma klubb som jag (Brunflo BHK) där och tävlade men precis som för mig och Frode var det nåt litet som ställde till det så det räckte inte hela vägen fram för dom heller. Men nästa gång så! Då jäklar!


Monica & Lexus under sittande i grupp...


Alizza är inställd på målet...


Å hopp...


Lilla Märta fick sitta och ha tråkigt i väntan på sin tur...


Fina Alizza poserar...


Mio fick följa med som Frode's maskot =)


Kommentarer
Postat av: Maria

Det kliade väl i pälsen, eller hur Frode ;)

2011-10-03 @ 22:55:03
Postat av: Maggan

Så klart ni kommer fixa sista 1:an! Det är bara för dig att vara lika uppfinningsrik och tjurig som Frode så sitter den snart där ;D

2011-10-04 @ 12:00:22
URL: http://www.jackdows.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0