Int utställning Sundsvall!

I helgen har jag och Maria varit på utställning i Sundsvall anordnad av Västernorrlands Kennelklubb. Ett väldigt välskött och trevligt arrangemang med väl tilltagna ringar med bra mattor som underlag! Och det var riktigt snyggt med dom gråa och rosa mattorna i kombination!

På lördagen ställde Maria ut sin D/S gårdshund Legolas "Viranord's Bazzith". Dom fick ett "Very Good" men nog tyckte vi båda att han hade varit värd ett excellent! Men denna domare, som för övrigt var samma som Marwin skulle ha på söndagen, var inte generös med excellenten utan det var mest den blåa och gula lappen som det viftades med. Så visst började det kännas som att Marwin kanske skulle kunna åka på ett very good han också.


Tjusiga Lego kan konsten att stå fint!


Men så blir det ju när man har en så duktig matte som handler!


Maj med söta Gimli var också där och det blev ett "Very Good" för dom också!

Efter att Maria var klar gjorde vi sällskap med Maj till Ikea för att äta lunch där. Dom har riktigt god mat där för en väldigt billig peng. Och rediga portioner så man blir propmätt! Och sen lärde Maria mig ett litet hyss ;) Men det är hemligt! Efter lunchen tog vi en snabb repa på Ikea också och för mig blev det hela TVÅ krokar att hänga kläder på :P Men det vart ju billigt i alla fall! Sen for vi och letade reda på hotellet för att checka in och få lite välbehövlig vila innan vi skulle ut och äta gott på kvällen.

Det fanns en fin restaurang på hotellet där vi åt jättegod mat och så slog vi på stort och tog en varsin cider till maten. Och det var skönt att vi inte hade så långt till hundarna, men dom verkade inte ha saknat oss för dom hade gjort det skönt för sig i våran säng ;)


Det är mysigt att bo på hotell =)

På söndagen var det då Marwin's tur så efter att vi hade ätit frukost packade vi in oss i bilen och for mot Nordichallen. Vi hade bara ca 5 min dit så vi var snabbt på plats. Kände mig som vanligt lite spänd innan det var vår tur att kliva in i ringen men jag vet ju att Marwin alltid sköter sig så det är väl helt enkelt en liten tävlingsnerv som sätter in! Och visst skötte han sig lika fint denna dag! Sprang glatt på med viftande svans och lätt sig villigt kännas & klämmas på =) Och det kändes rätt skönt när den röda lappen för "Excellent" hölls upp! En pärs avklarad men en återstod ju! Konkurransen! Det var 14 anmälda i öppenklassen men 3 kom aldrig så vi var 11 kvar. Och av dessa fick 7 st excellent så 3 stycken skulle domaren vara tvungen att tacka av. Och glad blev jag när Marwin var en av dom fyra som fick vara kvar för placering i klassen. Och det var den 4:e platsen som blev hans men något ck fick vi tyvärr inte. Men domaren verkade tycka om goldenhanarna för det var rätt många som fick excellent. Hur det gick för tikarna har jag ingen större koll på för Maria och jag gick och tog oss en korv var och sen packade vi ihop oss för hemfärd.

Men något som är roligt är när andra som jag inte känner kommer fram och säger att dom tycker att Marwin är fin och det värmer så gott i hjärtat =)


Det gäller att ta ut stegen för att hinna med Marwin...




Hanarna i öppenklassen som fick excellent


Marwin & Dewmist Kinshasa

På hemvägen blev det ett litet stopp så att grabbarna skulle få sträcka på sig efter att ha fått gå i koppel och sköta sig hela helgen. Och det var två lyckliga jyckar vi släppte loss!


Full fart...




Bästa polare...


Min vackra prins <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0