Inoff utställning Frösön!

I lördags var jag med båda grabbarna på kennelklubbens inofficiella utställning på Frösö Park, F4. Är på samma plats som SSRK J/H har sin officiella om knappt två veckor så jag tyckte det var en bra chans för båda att få känna på underlaget och få lite träning inför den utställningen. Frode ställde jag själv men Marwin ställde en jättego tjej som heter Elina. Och dom skötte sig så bra så dom vann öppenklassen med HP =) Sen var det Frode's och min tur i veteranklassen och han sprallade till sig ett HP han också. Och i o m att han var ensam vann han ju också klassen. Sen in och tävla om både bästa hane och BIR:et då det inte var nån tik anmäld. Och då hände det som jag aldrig trodde skulle hända på en utställning! Storebror Frode slog lillebror Marwin och blev då både Bästa hane, Bästa veteran och BIR och BIR-veteran! Sen blev han oplacerad i gruppen men det gjorde oss ingenting. Men då han även blivit BIR-veteran så hade han automatiskt kvalificerat sig för att vara med i BIS-veteranfinalen. Och där smällde han till och blev BIS 1-veteran!!! Så detta var Frode's dag =)


Elina & Marwin i öppenklassen


Marwin står fint!


Frode står också fint!


BIS-veteran finalen! 2:a Bearded Collie 1:a Frode & 3:a Pudel!


Och så ska det ju tas vinnarbild med domaren ;) Synd bara att Frode inte stod så fint!

Sen vill vi säga grattis till Maria som blev BIR med både sin Snö & Lego! Och Lego blev även placerad som 3:a i gruppen! Och grattis till syster Jessica som blev BIR med Mio =)

Kritikerna på Frode & Marwin finns att läsa på vår hemsida!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Super stort GRATTIS till kanon resultat. Ja se Frode han kan han och är fortfarande still going strong, lilla "gubben"

Kram

2011-11-07 @ 19:53:10
URL: http://www.ljuslyktans.se
Postat av: Maria

Tack :) Längtar ;)

2011-11-07 @ 20:57:31
URL: http://abbybabby.cybersite.se
Postat av: Caroline o. Lukas

Frode visar att även han kan :)



Åh såg att ni längtar efter snö - JAG MED!! Folk tycker jag är tokig. Men förra året kom första snön här runt 22 oktober och låg till våren. Så nu börjar både jag och Lukas snart få snöabstinens ;)

2011-11-11 @ 21:26:42
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0