Utställning Östersund

Idag har jag och Marwin varit på en utställning på Östersunds travbana anordnad av SSRK J/H. De hade lovat riktigt fint väder med sol och +18 grader men sin vana trogen blåste det kallt på travet men solen tittade fram och värmde lite ibland i alla fall.

Inför dagens utställning har jag och Marwin tränat riktigt hårt i veckan och det gav verkligen resultat. Marwin skötte sig jättefint och travade lungt vid min sida utan att blåsa på i 100 knyck. Under uppställningen framför domaren skötte han sig också jättefint utan att stå och kolla in allt spännande som kan tänkas hända utanför ringen. Jag kan nog nästan säga att bättre har han aldrig skött sig förut mitt lilla gryn =)

I kvalitetsbedömningen fick han Excellent så visst hoppades jag på ett CK sen i konkurransen. Men av de tre hanar som fick Excellent blev han placerad som 3:a utan CK av den enda anledningen att han inte var i bästa päls. Domaren höll hårt på två saker och det var dels pälskvalitén och att de inte fick vara för stora och tunga. Och det höll hon benhårt på i hela sin bedömning. Men Marwin fick annars en jättefin kritik som jag är jättenöjd med men hade pälsen varit på topp så hade det nog kunnat gå riktigt bra! Men det är bara att ge sig på't igen.


Marwin står fint


Kläm bäst du vill, jag käkar godis jag...


Det här var ju kul



Vill även passa på att tacka alla (ingen nämnd, ingen glömd) för ett jättetrevligt sällskap vid sidan av ringen! Och ett stort grattis till Åsa på Lanjelins kennel som är uppfödare till Lanjelins Born To Be Wild som blev bästa hane med Cert på sin debut i officiella sammanhang! Och även grattis till matte Birgitta!


Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis <3

2011-05-23 @ 09:31:24
URL: http://abbybabby.cybersite.se
Postat av: lovisa

allt bra?:D

2011-05-23 @ 09:47:59
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis =)

Får man fråga hur du tränar inför utställningar?

Lukas skulle behöva lugna ner sig lite, sluta skutta och lära sig fokusera på sin uppgift (att stå still, man behöver inte kråma sig längs domarens ben ;) ).



Gud vilka härliga bilder på kossorna. Det kallas äkta glädje!!

2011-05-27 @ 10:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0