Älghundsklubbens utställning

Idag har jag och grabbarna varit till Frösön och tittat på Älghundsklubbens utställning. Vi åkte för att titta på moster Eva och hennes jämthundstik Ayla som deltog i juniorklassen. Och det var en stor juniorklass. 19 st tror jag det var. Det var första gången Ayla var ute på nåt sånt här men hon är riktigt cool och skötte sig jättebra. Inget var konstigt för henne! Och hon fick en jättefin kritik och bedömningen "Very Good".


Titta matte vad jag kan


Man ska stå på fötterna i ringen, inte ligga på rygg ;)


Titta vad fin jag är

Frode och Marwin fick också komma ut och kolla läget. Och jag blev riktigt imponerad av båda grabbarna som uppträdde lungt trots att det gick hett till bland jämthundshanarna emellanåt. Och Marwin blev manglad av en jämthundshane när vi lungt stod utanför och kollade. Men jag tror inte han riktigt hann uppfatta vad som hände innan det var över. Men man kan ju tycka att en vuxen karl ska orka hålla i sin hund! Men nu gick det bra och det är vi glada för =)


Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Va kul att kolla på utställning för en helt olik ras. Riktigt söt ser Ayla ut att vara =)

Jo jo man måste ligga på rygg också. Domaren måste ju se ALLA sidor av hunden....inklusive magen ;)



Tack för tipsen!! Förstår precis hur du menar. Låter som Lukas har en del träning framför sig. FÖr gud va han kan jomsa i ringen ibland.

Trevlig helg!

2011-05-28 @ 20:31:23
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0