Utställning Vännäs

I helgen har jag och min syster Jessica varit till Vännäs på utställning. Vi startade från Brunflo vid halv tre på fredag eftermiddag och var framme strax före kl 20 på Tallbackens Camping ca 2 mil utanför Vännäs där vi skulle bo under helgen. Och det är en camping som jag varmt kan rekommendera. Trevlig personal och små fina stugor att bo i.


Vår lilla stuga med en underbart stor altan


Underbar utsikt från vår stuga

Först ut var Jessica som ställde under lördagen som bjöd på +33 i skuggan! Vilket var en aningens för varmt. Men lilla Mio skötte sig fint och fick excellent som bedömning och blev sen 2:a i konkurransen. Men de blev tyvärr utan CK så då var det sluttävlat för dom. Och när det var så varmt som det var så bestämde vi oss för att packa ihop och bege oss tillbaka till campingen för att låta vovvarna svalka sig.


Tjusiga Mio som är av rasen Bichon Frisé

På söndag var det dags för Marwin att visa upp sig och då var även temperaturen på en mer behaglig nivå med ca 20-22 grader varmt. Men man såg att vissa hundar tyckte att det var varmt även idag men som den showare Marwin är så sprang han på med fin spänst i ringen. Han fick excellent i bedömningen och var den ende i öppenklassen som fick det och då vann han ju även klassen. Men nåt CK fick han inte för domaren tyckte han var något lång i länden vilket påverkade hans rörelser.


Showen är igång


Idag var det en domaraspirant med så det blev mycket klämande och kännande


Fina grabben <3


Sen vill jag skicka ett stort grattis till Frode's uppföddare Maggan som blev Bästa Hane med sin championhane Olle (den ljusa) och 2:a Bästa Hane med "lilla" Standly (den mörka) som då även fick sitt första CERT!! Storslam med andra ord! Och rasen är Pomeranian!

Nu kommer vi göra ett uppehåll från allt hunderi ett tag för imorgon blir en tung dag. Kissen Nova kommer att få somna in då hennes njurar har slutat att fungera som dom ska och hon helt slutat att äta och mest ligger och sover. Åt detta finns tyvärr inget att göra. Och jag vill inte att hon ska bli ett paket utan få somna medans hon fortfarande har ett någorlunda värdigt liv och det är så jag vill minnas min lilla tjej <3


Kommer sakna denna speciella tjej något enormt


Kommentarer
Postat av: Maria

Åhh lilla söta Nova :'( Finns här för dig!

Kramar i massor <3 <3 <3 <3 <3 <3



Grattis här med <3

2011-06-13 @ 20:07:42
URL: http://abbybabby.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0