Tränat lydnad på klubben

Idag när jag var ledig från jobbet tog jag och for till klubben och tränade lydnad med Marwin. Men usch vad seg han var idag. Men han är ju känslig för värmen och när solen låg på blev det rätt så varmt trots att temperaturen inte varit så hög idag. Men han brukar ju vänja sig något bara vi kommit en bit in på sommaren. Men trots segheten så skötte han sig fint och kunde koncentrera sig på sin uppgift trots att det var andra hundar som jobbade runt om. Och ibland hördes det rätt så arga toner från bilarna men även detta "sket" han i. Så det känns som om vi är på helt rätt väg med vår träning =)

Det blev även ett platsläggande i grupp och där var det någon som gjorde matte glad! För Marwin har alltid detta varit ett oroligt moment med mycket pip och oro i kroppen. Men med den antistress-träning vi sysslat med i vår skulle det bli intressant att se om den gett något resultat på detta moment. Och döm om min förvåning när Marwin ligger tyst och stilla genom hela momentet. Och lägg därtill 5 för honom okända hundar! Men jag gick fram och belönade flera gånger för att verkligen förstärka att det lönar sig att ligga tyst och stilla! Så nu ska vi verkligen försöka ta oss till klubben oftare för att träna mera =)


Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Kul med lite träning på klubben. Man missar lätt att träna med störning annars. Va duktig Marwin är. Måste göra matte jättestolt!!!

2011-06-04 @ 22:52:32
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0