Open Show i Ö-vik!

Idag har jag varit till Ö-vik på Open Show med båda grabbarna. Domare var Christer Flodfäldt från kennel Sangold. En väldigt noggrann och trevlig domare som väl motiverade varför han placerat hundarna som han hade =)

Först ut var Marwin i klassen Limit som han var ensam i och då såklart även vann men med oss fick vi ett HP så vi fick gå vidare och tävla om bästa hane. Sen direkt ut och byta till Frode som skulle in i veteranklassen där det var en till med. Och Frode var sprallig idag och ville inte riktigt som jag ville. Han blev placerad 2:a i klassen men fick till min stora glädje ett HP!!

Sen ut och ge Frode till Susanna som hade varit snäll och lovat att ställa Frode om båda fick HP. I bästa hane var det 10 st med och Frode på riktigt bushumör och skällde sig runt i ringen så Susanna hade det hon gjorde :P Men Frode blev sen avtackad som nr 2 och fick fortsätta sin show utanför ringen! Det plockades ganska raskt bort fyra hanar men den sista tog det länge innan domaren hade bestämt sig vilken det skulle bli. Men till slut var vi fem kvar och Marwin var en av dom <3 Han blev sen placerad som 5:e hane vilket jag är jättenöjd med =) Och båda fick jättefin kritik som jag ska lägga upp på hemsidan sen! Och ett stort tack till Susanna som var snäll och hjälpte mig att ställa Frode i bästa hane <3 Bjuder på lite bilder från dagen också!


Spralliga Frode blev fina Frode =)


Ge mig godis matte!!


Många fina rosetter blev det =)


Och ett stort grattis till Susanna som med sin Birk "Lanjelins All Or Nothing" vann Puppy II med HP och blev sen 2:a bästa hanvalp =)

Igår var jag på Republiken Hund till vilken jag anmält Marwin. Det är en utställning där de hundar som är bosatta i länet och fått CK har rätt att anmäla till. Den består av heat där en eller två blir utslagna tills det bara är en hund kvar som då blir Republiken Hund. Marwin vann sitt första heat men blev sen utslagen i det andra mot en jättefin kelpie! Nedan följer lite bilder.












Kommentarer
Postat av: Maggan

Grattis till bra jobbat i helgen..fina bilder och fint ordning gjorda hundar <3

2011-02-21 @ 01:20:30
URL: http://www.jackdows.se
Postat av: Lukas

Grattis!



Gillar domare som kan motivera sina placeringar bra. Känns mycket kunnigare än de som placerar och sedan mumlar nåt om "för liten, för trång" mm..



Och självklart måste man skälla lite. Faktiskt en av de få gångerna Lukas brukar öppna munnen. Just i utställningsringen...

2011-02-24 @ 13:30:06
URL: http://busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0