Lydnadsträning!

Idag har jag och vovvarna varit till Strömsund och tränat lydnad. En liten nätt resa på 25 mil tur o retur! Men vad gör man inte för att få trevligt träningssällskap =) Marwin var i en annan värld lite emellanåt men skärpte till sig ibland och visade att han faktiskt kan. Men det gav oss andå mycket och en del nya sätt att träna på så tack för tipsen Åsa & Gunilla! Frode fick också träna lite och han tyckte det var superkul och sprudlade verkligen av glädje! Tänk om han kunde vara så jämt och inte bara ibland ;)

Imorgon bär det av till Wången för att titta på hundutställning och träffa Marwin's uppfödare som kommer upp plus alla andra hundvänner =) jag ställer inte ut någon imorgon men det är även utställning där på söndag och då ska båda grabbarna vara med! Och om jag hinner ska jag även hjälpa till och ställa labrador men enligt PM'et är risken för krock stor! Men det får vi väl se på söndag hur det blir.

Nä nu ska jag ta och föna Frode torr. Han har fått dropptorka lite så att det ska gå lite snabbare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0