Marwin + Agility = Helt underbart skoj!!

Idag har jag varit iväg och tävlat på en inoff agilitytävling med Marwin på vår hemmabana. Och det var en enorm skillnad mot ifjol. Marwin och jag körde banan tillsammans denna gång och inte som förra året när han tyckte han gjorde som han själv ville ;) Men så har han mognat något enormt innanför skallbenet denna vinter också. Han var väldigt följsam & lyhörd! Vi tävlade i 3 st lopp med 2 st disk men sista loppet klarade vi oss igenom. Diskningarna får jag helt ta på mig själv. Första loppet var jag inte tydlig nog om vilket hinder han skulle ta så det blev fel och i andra så lyckades jag knuffa in honom i hindret från fel håll!! Men sista loppet höll matte ihop så då gick det vägen =) Så detta bådar gott inför kommande agilitysäsong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0