Bästaste Marwin <3

Idag har Marwin överraskat mig totalt! Har idag varit iväg och kollat där SSRK J/H ska ha sitt jaktprov om 4 veckor där jag då ska vara funktionär. Och när vi åkte ut och kollade på provplatsen passade några på och tränade med hundarna och de undrade då om Marwin också skulle få prova och hämta fågeln. Var lite tveksam efter att han förra året använde fågeln som tuggpinne. Men jag tänkte att vi provar och ser hur det går. Går det åt helvete är det ju bara att avbryta. Så det blev en enkelmarkering till honom och till mattes stora förvåning sprang han snabbt ut och plockade upp den hur fint som helst och snabbt in till mig och lämnade av den igen utan minsta antydan till tugg! Han fick två enkelmarkeringar till som var lika fina de =) Sen fick han även prova på att söka ute på fältet där han fick plocka in tre fåglar och här funkade allt lika suveränt!! Så nu hoppas jag att detta inte var en engångsföretelse utan att han fortsätter lika fint när det gäller fågel!

Och så fick Marwin tre nya roliga kompisar! Goldenhannen Mixo och de två labbetikarna Amber & Jod =)

Duktiga Marwin när han var liten


Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Underbart!

Ibland behöver våra små busar lite tid att fundera på saker och ting innan allt faller på plats hur man ska göra ;)

2010-05-03 @ 13:50:22
URL: http://www.busgolden.se
Postat av: Lena, Moa,Maiko,Kelu

Duktig Marwin - vad månde bliva? Ha en trevlig helg önskar vi på Nysvansat!

2010-05-13 @ 12:05:15
URL: http://nysvansat.blogspot.com/
Postat av: Douglas

Tack :D

Matte hälsar lycka till i helgen

2010-05-14 @ 22:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0