Jaktträning & lite yra!

Igår var Marwin och jag iväg till Lungre motorstadion för att träna jakt med några andra ekipage. För Marwin blev det först ett motivationssök där han fick titta på när apporterna las ut. Och jag kan då verkligen inte klaga på nåt i hans arbete ute på fältet. Han hade sätt på näsan helt idag och plockade in dom en efter en. Det var en fröjd att se honom arbeta och han fick plocka in ganska många. Sen fick han sitta passiv och titta på när dom andra hundarna jobbade och från att pipa och gnälla konstant har vi nu kommit till ett läge där det endast kommer något enstaka pip men tanken är ju att han ska bli helt tyst men jag är säker på att vi kommer att komma dit också bara vi jobbar på som vi hittills gjort =)

Sen blev det enkelmarkering med skott och skotten är verkligen något Marwin tänder till på så på den första markeringen knallade han men kastaren var snabbt ute och plockade upp den innan Marwin hann så han fick ingenting för det. Men sen på de övriga satt han kvar och jag måste få skryta lite om honom och säga att han är super på att markera vart apporterna landar och snabbt hämta in dom. Han fick även prova på att hämta en apport skjuten med apportkastare och även det klarade han galant! Det är en sån fröjd att träna honom denna säsong och man märker verkligen att han har mognat något enormt innanför skallbenet sen förra året. Och på lördag blir det start på WT för Marwin & mig. Ska bli så spännade och se hur det går!

Igår kväll var jag med Maria & Andrea (Maria's kompis) på stråket en sväng och det var riktigt trevligt =) Vi kom in vid halv nio och åkte hem vid ett för då höll de på att stänga oss ute ;) Men nu har jag yrat klart för i år!

Bjuder på lite bilder från vår semester också.


Två nöjda grabbar vilar sig lite i mossen


Mini ville också följa med


Marwin njuter av att vistas i skogen


Hittade ett vattenhål gjorde de också


Men Mini tyckte att det räckte med att titta på


Söt-Mini kikar fram




Snart hemma


Mini har bråttom

Har ju varit och tittat på underbart söta valpar hos kennel Lanjelins också =)










Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Har ni lyckats jobba er ner till enstaka pip ska du se att ni lyckas jobba bort de också.

Håller tummarna för er på lördag! Kommer gå alla tiders =)

2010-07-29 @ 15:16:15
URL: http://busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0