Veckan som gått!

Äntligen en dag med behaglig temperatur ute =) Bara -5!! Längesendan det var så varmt ute så det blev en lite längre tur med grabbarna idag. Och det kan jag säga att det uppskattades mycket. Båda for runt som några tokar! Så nu hoppas jag på att det får fortsätta vara varmt ute så att jag kan ta tag i skidåkningen ordentligt tillsammans med Marwin.

Denna vecka har jag slagit rekord i att komma hem sent från jobbet. I måndags hade vi en väldigt komplicerad kalvning vilken resulterade att jag inte var hemma förrens kl. 01.00 natten mot tisdag. Och sen så skulle jag ju vara tillbaka på jobbet kl. 05.30 för att påbörja tisdagens jobb. Så tisdag kväll blev det sängen väldigt tidigt. Men det är så att jobba med levande väsen, man vet aldrig vad som kan hända och händer det nåt är det bara att se till att det är fixat innan man kan gå hem för dagen.

På hundträningsfronten händer det inte så mycket mer än att jag håller på att träna in några trixs med hundarna. Marwin tror jag det går att lära nästan vad som helst medans Frode inte vill försöka sig på något han tycker är konstigt. Men han lär sig fortare än Marwin men det är väl för att han har vett att ta det lungt och tänka sig lite för och inte bara rusa på i 110 knyck!!

Nä man kanske ska ta och åka hem nu och hoppas på att denna vecka som kommer blir lättsammare än denna som varit. Ha dé!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0