Working test!

I lördags var jag & Marwin på ett WT i Fäviken anordnat av SSRK/JH. Sa till Ida dan innan att jag ville inte ha startnummer 1 men självklart fick jag det! Så det var bara att knalla fram till första stationen först av alla nervös som ett as. Fick förklarat för mig att ca 30-40 meter ut låg 3 st dymmysar mellan två snitslar som jag skulle försöka få Marwin att hitta på 3 minuter. Så jag skickar ut honom och han försvinner över krönet i ett huj! Domaren vid den stationen tackar då mig för deltagande och ber mig hämta Marwin då han försvunnit utom synhåll. Går upp på krönet och möter en väldigt glad Marwin och domaren vid nästa station som med ett leende säger att han gjort ett kanonfint sök ;) Det jag skulle ha gjort var att när Marwin kommit ut dit dymmysarna låg blåst först stoppsignal och sen blåst söksignal. Men det är lätt att vara efterklok och alltid lär man sig något nytt. Men efter den nesan så taggade jag upp mig själv att nu skulle jag minsann visa att min lilla gyllene buse kan det här med apportering och nervositeten försvann också då. Och visst visade Marwin på övriga stationer att han kan finna och apportera dymmysar. Hans poäng blev på de olika stationern 0+16+19+18+19=72 poäng.

Var så otroligt nöjd med grabben hela dagen! Han koncentrerade sig helt på de olika uppgifterna han fick och struntade i allt annat som hände runt omkring. Och han knallade inte en enda gång när det var skott med i bilden vilket han kan ha gjort på träning ibland. Enormt stolt matte med andra ord!


Kommentarer
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

GRATTIS Jenny och Marwin till ett jättefint resultat på WT:)! Självklart skall du vara stolt Jenny över din "pärla"! Kram på dig och kusin Marwvin.

2010-08-06 @ 11:12:14
URL: http://goldenhits.blogg.se/
Postat av: Linnea

Stort GRATTIS till er båda. Vad ni är duktiga. Klart att du skall vara stolt, eller rättare sagt MYCKET stolt. Kram till er båda

2010-08-07 @ 20:29:49
URL: http://www.ljuslyktans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0