Dan före dan.....

Ikväll har jag varit ute och lagt ett fält till Marwin bestående av fyra fåglar och en kanin. Fast först fick han göra ett linjetag på kaninen för han har ju aldrig apporterat kanin förut så jag ville se om han överhuvudtaget skulle ta den. Men inte behövde jag oroa mig heller, han plockade upp den utan minsta tvekan. Men fåglarna jag har är inte av bästa kvalite. Vet inte vad den gjort som tog dom av daga för dom är lite väl blodiga så Marwin måste joxa lite med dom men anden och kaninen som var fräsch var det inga problem med. Lade ut ett ganska brett fält så att vi förflyttade oss i sidled och jag skickade från olika ställen. Men inga problem för grabben, han hittade snabbt allt jag lagt ut =) Sen for vi iväg till sjön så att han skulle få apportera anden i vattnet. Hittade en pir så jag kunde gå en bit ut medans Marwin satt kvar inne på land och tittade. Gick sen tillbaka och skickade Marwin och han simmade fint ut och hämtade anden. Dummy's brukar han kunna droppa men aldrig i livet att han tänkte släppa fågeln innan jag hade den i handen så då var vi ett problem fattigare inför lördag & söndag =) Fast han lär ju hitta på nya till dess :P

Ska nog köra ett litet pass imorgon också och låta honom springa av sig lite lördag morgon så han inte är sprängfylld när det är dags för start!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kommer gå super i helgen! Det här är ju marwins grej! :D

2010-08-20 @ 00:04:38
URL: http://biffman.blogg.se/
Postat av: Caroline o. Lukas

Inte kommer han hitta på nya problem till helgen. Det kommer gå alldeles kalasfint! Så länge ni går in kravlösa med målet att jobba tillsammans.

Stort lycka till!!

2010-08-20 @ 17:33:31
URL: http://busgolden.se
Postat av: Ida

Haha jaa, konstigt nog kom han över det där hindret.. som står "flera meter" framför hans "hopp" haha :P

2010-08-22 @ 21:23:14
URL: http://biffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0