Rubriktorka!

Igår kväll var jag iväg för första gången på flera dagar och tränade apportering med Marwin och det var en något överladdad hund jag hade med mig. Hade med mig en fågel som jag lade ut i ett litet skogsparti och som det var  meningen att han skulle leta reda på. Gav honom order om att han skulle ut att söka men Marwin stoppade ner nosen i marken där han stod och började leta råttor i riset istället. Svårt att hålla sig för skratt när man verkligen såg vilken energi han lade ner på att finna råttorna han trodde att jag ville han skulle hitta ;) Men jag satte honom ner och tog en liten repa i skogen för att väcka intresset av att det kunde finnas något där ute också att leta efter. Så när jag kom tillbaka och gav honom order om att söka igen så drog han med turbofart rakt ut i skogen men fick snabbt fågeln i näsan så den var snabbt inplockad. Gick ut med den igen och gömde den klurigare men den var också snabbt inplockad. Sen fick Marwin sätta sig bredvid och vila lite medans Frode också skulle få leta efter fågel. La ut den ganska klurigt åt Frode så han verkligen skulle få använda näsan sin. Men Frode är verkligen duktig på att söka så det tog inte så lång tid för honom att finna den men sen var han nöjd efter att få ha jobbat en stund. Och han såg väldigt stolt över sitt fynd =) Sen la jag ut den till Marwin igen ännu klurigare så denna gång fick han leta en stund innan han hittade den men han är inte den som ger upp i första taget.

Senare idag ska jag träffa Ida med vovvar och se om jag orkar med att träna nåt men om inte annat får jag väl sitta och titta på när Ida tränar. Ska hämta ut ett paket med kläder också och se om det är nåt jag vill ha eller om det bara är att skicka tillbaka allt :P

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad då tjuv?

2010-08-17 @ 22:42:35
URL: http://abbybabby.cybersite.se
Postat av: Maria

Vad då tjuv?

2010-08-17 @ 22:43:03
URL: http://abbybabby.cybersite.se
Postat av: Maria igen

Nähä du...det har jag fått av Yvonne...ditt kort är Extra med på ;P Men nu ska jag sno det ;)

2010-08-17 @ 22:49:45
URL: http://abbybabby.cybersite.se
Postat av: Maria igen

Nähä du...det har jag fått av Yvonne...ditt kort är Extra med på ;P Men nu ska jag sno det ;)

2010-08-17 @ 22:50:03
URL: http://abbybabby.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0