Frode's tur!

Igår var det Frode's tur att vara magsjuk. Han väckte mig kl. 03.00 och ville väldigt gärna gå ut och det snabbt. Så det var bara att slänga på sig lite kläder och ta en promis i mörkret. Men det var ju snabbt avklarat. Men sen blev det en tur igen kl. 06.00, 10.00, 14.00 och 17.00 men sen var det lungt på diarrefronten. Det blev ju såklart fasta hela dagen igår till Frode's förtret för till skillnad från Marwin så var han inte allmänt påverkad utan ville ha mat när Marwin fick sin. Men idag har han fått lite ris till hans stora glädje. Jag har mina misstankar om att de stoppar i sig något på våra promenader och jag minns att Frode åt av något vitt äckel i fredags när vi var ute och det kan ju vara detta som satt igång det hela.

Annars är det väldigt lungt på träningsfronten just nu. Har ingen lust alls just nu i detta mörker som råder men jag hoppas att vi kan få ordentligt med snö snart så allt blir ljusare och då kanske träningssuget kan komma tillbaka igen.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Stackars Frode, magsjuka är ju ingen höjdare. Skönt att han mår bättre nu. Förstår att han ville ha mat i alla fall, han skiljer sig väl inte från släkten retrievers.

Kram Linnea

2009-11-30 @ 20:51:23
URL: http://www.ljuslyktans.se
Postat av: Lena,Moa,Maiko,Kelu

Usch, vilket elände med magsjuka hundar! Kelu BORDE vara magsjuk jämt, för hon är hopplös på att hitta saker ute och stoppa i sig. Och äter hon det inte, så rullar hon sig i eländet...Ja, visst är det jobbigt att träna hund i kylan? Vi får ta tag i det till våren. Kelu ska väl kanske tävla till våren, men det fattas MASSOR! Hon är antingen stenkorkad eller utvecklas långsamt - kan inte avgöra vilket.Men hon är stor och vacker ( tycker jag...).

2009-12-02 @ 14:14:14
URL: http://nysvansat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0