Soligt idag =)

Idag har jag och Frode varit på Jamtli's vårmarknad. Goldenklubben hade ett eget litet stånd men nån försäljning blev det inte direkt men vi var ju främst där för att barnen skulle få klappa på snälla golden =) Och då var ju Frode helt perfekt i den rollen. Han var helt underbar mot barnen och satt så stilla och fint och lät sig klappas och pussas på. Han är som en stor kramgo nalle min Frode och älskar verkligen barn.

Igår var jag med Maria, Vilgot & Thilja och tittade på korna som dansade in våren i Måläng. Och jag får aldrig nog av att se kor få komma ut för första gången om våren trots att jag sett det många gånger. Och Vilgot & Thilja tyckte verkligen det var intressant och roligt att titta på =) Och efter vi hade tittat färdigt där så åkte vi först till Maria's stuga i Orrviken för det var meningen att vi skulle grilla där men Vilgot ville åka hem till mig så det fick bli grillning hos mig istället. Men först var vi till Myrviken och köpte efterrätt för det måste man ju ha!! Och efter god mat & efterrätt så gick vi en sväng ner till sjön med hundarna så de fick busa & rasa av sig ordentligt.

Kvällen tillbringade jag framför TV'n och Eurovision Song Contest och min favorit vann. Grattis säger jag till Norge!! Och sen sörjer jag inte Sveriges placering för jag har aldrig gillat den låten och kommer aldrig att göra det heller.

Träningen med hundarna går fortsatt framåt. Marwin har på kort tid gjort väldiga framsteg på agilityplan. Och i fredags provade jag för första gången att köra en hel bana med honom och det gick över förväntan =) Och Frode blir också bara bättre och bättre. Så kanske en pinne i år, hoppas i alla fall!!

Och nu kan Marwin alla moment i lydnadsklass I klockrent så nu ska jag leta reda på en tävling att anmäla oss till och hoppas att det går lika bra på träning som på tävling =)

Och hundarna är i stort sett färdigtrimmade inför utställningarna till helgen. Det är bara finliret kvar men det tar jag när jag har duschat dom. Och mina förhoppningar inför helgen? Dom behåller jag för mig själv ;) Men jag kan säga att intresserade kan hålla koll i mobilbloggen för där kommer ett snabbt resultat upp, om det går bra vill säga!!

Nä nu är det dags att åka hem till Hara. Måste ta och fixa internet dit så det inte bara är när jag är till Brunflo jag kan kolla.

Kommentarer
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Här händer det mycket läser jag.......Frode är klappehund, kusin Marwin skall ut och tävla lydnad och så skall ni pröva på lyckan i vänstervarvet:)!

Stort lycka till med allt och du Jenny: jag kommer att hålla koll i mobilbloggen, va så säker!

Tack snälla för alla uppmuntrande rader ang. vår lilla "Ormtjusare";)!

Kram

2009-05-19 @ 21:15:42
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se
Postat av: Maria

Ja vi hade det ur mysigt :D

Måste göra om det snart.



Igår var dom och vallade igen och det gick toppen tack vare Birgittas hjälp :)



Men vad gör du i Brunflo då...utan att umgås med mig?

2009-05-19 @ 21:37:12
Postat av: Maria

Ja vi hade urmysigt, måste göra något mer snart.



Dom vallade igår igen och det gick kanon, tur dom fick hjälp av Birgitta :D

Vad göra du i Brunflo då?

Kram

2009-05-19 @ 21:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0