Våran hemlis =)

Nu kan jag berätta vad vår hemlis var som vi var iväg på igår. Marwin & jag var nämligen till Åsele och gjorde MH. Och han reagerade i stort som jag hade trott. Och det samlade omdömet om honom var att det var en väldigt social hund med stor leklust och med mycket jakt i och med ingen kvarstående rädsla. Det enda riktigt negativa var att han hade väldigt svårt att koppla av under passiviteten men det vet jag att han har problem med så det är något vi får träna på helt enkelt. Det hela finns på film och jag får se om jag kanske kan ladda upp det på datorn nån gång och lägga ut det. Och stort tack till Ida som följde med och filmade det hela =)

Sen igår kväll var det 10-årsjubileum på klubben med god mat och många skratt. Men jag blev inte så jättelänge då jag skulle upp tidigt idag och åka till Mörsil och vara ringsekreterare åt NNFK. De hade lovat mycket regn idag men vi hade turen på vår sida och det var uppehåll ända tills BIS-finalen. Och vilken underbar domare. Tänk om alla var som hon så skulle det vara en fröjd att vara ringsekreterare.

Nä nu ska jag hem och sova för jag är SÅ trött!!

Kommentarer
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Grattis till MH´t! Kul när man känner igen sin hund även vid "testsituationer":)!

Kram

2009-06-16 @ 07:23:09
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se
Postat av: sofie

Grattis till MH:t!! va roligt att det gick så bra:)

2009-06-18 @ 22:14:17
URL: http://www.dogpower.nu
Postat av: Linda,Holly&Vilde

Vad roligt med mh!

Vi hoppas vi får se filmen :D

Hoppas ni hade en trevlig midsommar!

2009-06-21 @ 11:43:12
URL: http://amicus.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0