Första tävlingshelgen avklarad!!

Nu tror jag att jag har börjat repa mig efter helgen. Jag har varit så trött men med ett par katter som röjer halva nätterna och inte låter en sova så tar det tid att ta igen förlorad sömn. Jag for ju som sagt upp på fredag kväll efter jobbet och var uppe hos Maria & Jimmy i deras stuga strax efter klockan tolv. Så då var det bara att krypa ner i sängen och försöka sova nån timme.

Till lördan hade jag bara anmält Frode vilket jag i efterhand ångrade då Marwin har gjort stora framsteg på slutet. Och Frode tävlar ju bara i hoppklassen då han tycker gungan är läskig. Men Frode hade en dag då han gjorde ärevarv redan efter första hindret. Han tyckte väl att det räckte med att hoppa bara ett hinder och att han då redan hade vunnit ;) Så det blev en diskning för oss.

Sen på söndan var det ju båda grabbarnas tur. Först ut var Marwin i agilityklassen och till min stora glädje tog han sig runt banan med en jättefin kontakt. Nu fick vi ju ingen framskjuten placering men vi ser våra första tävlingar enbart som träning inför framtiden. Sen var det dags för hoppklassen och Frode var först ut. Han startade riktigt bra men sen var han bara tvungen att kolla in några som satt bredvid plan och där försvann många sekunder så i mål hade vi 5 fjutiga tidsfel. Jag blir så irriterad när han gör så här för hade han inte gjort det så hade vi ju tagit en pinne. Sen var det Marwin's tur men denna gång gick det inte speciellt bra. Marwin var i en helt annan värld och skulle kolla in allt på banan. Och den fina kontakten från första loppet var som bortblåst. Det var som att det var en helt annan hund jag hade med mig på banan. Men det var ju hans första tävling så jag tror helt enkelt att batterierna hade tagit slut. Men som helhet är jag väldigt nöjd med honom =)

Bilder finns på Maria's blogg för dom som vill se!!

Kommentarer
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Hej, hej.......Attans att Frode skulle "kolla" och missa en pinne!

Gulle Marwin........du skall se att när Duracellbatterierna är laddade så fixar ni det!

Lycka till i framtiden med dina goa grabbar!

Sov nu så gott!

Kram

PS Nu skall jag kolla på bilderna DS

2009-06-13 @ 21:27:00
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0