Sundsvall nästa =)

Trot eller ej men vi lever faktiskt =) Har varit väldigt klen på att blogga på sista tiden men vi har njutit av det fina sommarvädret och bara haft det skönt mellan mina arbetspass. Och allt är bara bra med oss alla & katterna har åkt på semester till stugan och får vara ute och springa som de vill. Enda smolket i bägaren är väl att Marwin fäller som en tok och om två veckor är det ju utställningen i Svenstavik =( Och hans päls är torr som fnöske och ser allmänt trist ut. Så vi får se om det blir nån utställning men hoppet är ju det sista som överger en.

På torsdag i nästa vecka åker vi ner till Sundsvall för att tävla i agility men det är bara Marwin som är anmäld. Det blir fyra dagars tävlande men bara ett lopp per dag fre-sön. Hade ju hoppats på att de hade kört båda klasserna i klass I men icke då. Men man får väl vara glad för det lilla.

Frode gör inte så mycket just nu men han är en hund som aldrig tålt värmen så bra så han för göra det han orkar med i värmen. Men inte märks det att han börjar komma upp i åldern för förra helgen var vi ute på en mastig 2-timmarspromenad bland annat över en blöt myr (och ja, jag blev väldigt blöt om fötterna i mina gympaskor) men han hade nog gärna fortsatt i 2 timmar till om han fått som han velat. Och likaså Marwin. Kom just på att jag har ju bilder från vår blöta promenad som jag tar och lägger in. Lägger in lite mer bilder när jag ändå håller på =)

Först bilderna från promenaden.



Frode äter lite gräs



Marwin har hittat en dypöl att bada i



Undrar om det finns nåt här i



Japp, jag hittade en pinne



Så här såg det ut på myren....



....och så här såg Marwin ut ;)

Och så lite andra bilder.



Detta är vad man ser om man sitter på baksidan där jag bor.....



....och detta. Inget att klaga på med andra ord =)



Trollet spanar från trädet



Och Frode är som matte och vill ej vara med på bild



Marwin älskar att simma

Och så avslutar jag inlägget med en låt, en ny favorit. Håll till godo!!


Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Härliga bilder! Den tusikten kan man verkligen inte klaga på :)

Nja jo, anlaget tänkte jag gå i höst. Ska bara banka i mitt egna huvud att Lukas verkligen kan. Han bevisar det, men det är jag som inte vågar tro det ;) Så vi kämpar vidare med min mentala spärr..

Kul med så mycket agility. Även om det bara blir ett lopp om dagen. Önskar er redan nu Lycka Till!!

Kram

2009-07-18 @ 15:23:48
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Jessica

Hejsan...Nämen de va inte illa må jag säga...Du har inte glömt bort hur man bloggar iaf...=P



Låten va verkligen helt okej tycker jag....=)



kram

2009-07-18 @ 23:11:08
URL: http://resanmotnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0