Vi är tillbaka!!!!!!!

Äntligen efter en del krångel så är internetet äntligen inkopplat =) Tänk att det ska behöva ta sån tid. Men nu till en liten resume om vad som hänt oss sen sist.

Det enda att ta upp som hände under december månad var att Marwin och jag gjorde debut på en lydnadstävling. Vi lyckades skrapa ihop 120,5 poäng vilket blev ett 3:e pris. Inga lysande poäng direkt men Marwin och jag hade skoj i allafall och det är ju det viktigaste. Han kommer nog att behöva lite tävlingsrutin innan vi kan räkna med ett 1:a pris för han tycker ju att det är så roligt det här med lydnad att man måste busa lite också.

Jag har fått ett nytt jobb också och den 25:e januari var min första dag arbetsdag. Det blev som djurskötare igen på en mindre bondgård. Trivs väldigt bra där. Har också hittat ett nytt boende så från den 6:e april blir jag, vovvarna & katterna Harabor. Jag har fått tag på en liten 2:a att hyra där men underbar utsikt över Oviksfjällen och Storsjön =)

Marwin var för ca 2 veckor sen mindre rolig. Blev väckt av mamma kl. 8,15 lördag morgon och hon berättade för mig att Marwin hade tuggat sönder den bärbara telefonen under natten och att de inte kunde hitta ett av batterierna. Det blev till att kliva upp och leta igenom lägenheten igen men inget batteri gick att hitta. Ringde veterinären och talade om som det var och vi fick komma in ganska omgående. Först blev det käk och en kräkspruta för att se om det kom ut något batteri den vägen. Men bara all mat kom upp igen. Så det blev till att röntga killen för att se om något batteri kunde hittas. Och mycket riktigt fanns det där men det hade redan passerat magsäcken och fanns nu i tjocktarmen. De ringde giftinformationen men de sa att så länge som batteriet rörde på sig så var det ingen större fara men fastnade det kunde det ge frätskador. Så Marwin fick aktivt kol och jag fick åka och köpa laxermedel som skulle skynda på hela processen med att få ut det den naturliga vägen. Och nästa dag kom batteriet ut. Men det var ingen billig affär att behöva åka in en lördag trots att han är försäkrad så "Lilla Stockholm" som vi tänkt att åka på blir det inget av.

Vi tränar även på med en del lydnad och agility. Marwin har blivit riktigt duktig på att gå slalom med hjälp av slalomskenor. Redan 2:a gången vi tränade med dom gick han självmant genom hela slalomet. Kolla här för att se hur det ser ut. Frode kämpar på han också och är duktig. Kommer att bli ett roligt tävlingsår det här!!

Nä nu ska jag ut med hundarna och sen krypa till kojs. Skriver mer en annan dag. Imorgon kanske rent utav!!

Kommentarer
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Kul att ni är tillbaka i cybervärlden igen! Lilla DuracellMarwin.....så det kan gå;-)! Önskar er en trevlig helg och Alla Hjärtans Dag!

Kram

2009-02-14 @ 06:57:13
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se
Postat av: Caroline o. Lukas

Åh ni är tillbaka. Jippie! Ni kan känna er efterlängtade =)

Ni har hunnit med mycket. Får säga grattis till både jobb och lägenhet. Och såklart debuten. Även om inte poängen var det du hoppats på så hade ni kul ihop :)

Huamej för uppkäkat batteri. Himla tur att det nte fastnade utan kom ut snabbt igen.

Trevlig allahjärtansdag!

2009-02-14 @ 15:41:33
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Anna

Grattis till nya jobbet och lägenheten! Skönt att flytta snart förstår jag. ;-) Läskigt med batteriet. Tur att det gick bra!

2009-03-16 @ 12:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0