Uppsala nästa!!

Ikväll klockan 23,55 kliver jag på tåget mot Uppsala för att gå på kurs i veckan. Jag ska få lära mig att inseminera kor så att jag kan göra det på gården där jag jobbar. En bra merit att ha i framtiden då allt fler bönder väljer att inseminera själva och gärna vill att deras anställda och kan det. Men jag kommer fram klockan 4,48 imorgon bitti och vi börjar inte förrens klockan 10 imorgon så vad jag ska göra i Uppsala all denna tid vet jag inte. Men jag hoppas på att jag kan få tillträde till mitt rum innan kursen börjar så har jag nånstans att vara i alla fall.

Men kursen gör ju att jag missar lillgrabbens födelsedag imorgon men jag får ge honom en stor kram innan jag åker och köpa nåt smaskigt åt honom tills att jag kommer hem igen =)

Jag har hittat en jättebra plats där jag bor att träna lydnad på med hundarna, nämligen Hara Ångbåtsbrygga!! Det är en stor plan gräsplätt där och bänkar man kan använda som hinder =) Och bara isen ämnar lämna Storsjön så blir det att ta med dummisar ner också. För här ska det tränas för eventuell jaktprovsstart mot sensommarn-hösten om Marwin blir redo för det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Uppsala! Nästgårds! =) Är det på SLU eller...? Hoppas du får det bra på kursen!

2009-04-16 @ 23:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0