19 dagar

I förrgår kväll fick kattungarna lite större boende då de börjar röra på sig mer och mer. Och det började bli trångt i deras lilla låda. Jag gjorde så att jag satte upp ett kompostgaller och satte in deras låda där som jag klippt upp ett litet hål i. Men jag var tvungen att sätta wellpapp längst ner på gallret för de är så små att de kan krypa ut genom springorna. De har också fått en fin kattmöbel med koja i längst ner att krypa in i. Första dygnet var de mest bara till öppningen i lådan och vände men använder nu hela ytan till att vingla runt på och har sett att de har varit in i kojan på kattmöbeln. Alla kan mer eller mindre gå så nu dröjer det nog inte länge förrens det är full fart på dom. De busar med och mer och är så söta när de försöker fånga varandra.



Snuttan spenderar mer tid med dom också nu när det finns mer plats men hon ligger för det mesta utanför lådan



Så roligt att vara ute och röra på sig

Idag har jag varit till Rödön och kollat på vallhundstävling med Maria, Jimmy & barna. Har aldrig sett på en vallhundstävling förut men jag blev så imponerad av dessa hundar med förare. Det var riktigt roligt att se och en erfarenhet rikare blev man också på köpet =)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Så mysigt ni har =) Ja synd att det inte var fler än du som vill komma på Golden kennelträff!! men vi får träffas framöver och fika och ha trevligt vi 2!! Och kanske till nästa år fler är intresserad=)

2008-09-28 @ 17:10:09
URL: http://www.jackdows.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0