Stolpe ut!

Ibland blir man bara så less. Idag hade jag och Frode ett kanonlopp på gång i agility och för en gångs skull trodde jag vi äntligen skulle få vår första pinne. Men då både jag & Frode skötte oss så var det nån annan som förstörde för oss =( Det var en som stod alldeles utanför plan med sin hund. Det var flera andra hundar innan Frode som reagerade på den hunden för den stod precis vid ett hinder som stod ute vid ett hörn. De bad honom flytta på sig men han kanske backade undan max en meter så det hjälpte ju inte. Och sen tycker jag han borde haft vett att flyttat på sig själv när han märkte att många hundar inne på banan reagerade på hans hund. Frode tyckte den var läskig där den stod kanske max tre meter från honom och råstirade på honom så det blev ett stopp på någon sekund vilket då resulterade i en vägran. Och nu blir det till att vänta tills nästa år innan vi får en ny chans att försöka ta en pinne. Men då fan ska vi ta den!!!!!!!!! Gårdagens lopp finns väl inte så mycket att säga om mer än att Frode var tvungen att ta ett litet ärevarv plus att han rev ett par pinnar. Sätter in lite bilder på klubbmedlemmar det gick något bättre för =)



Jessica & Maria m. Douglas innan prisutdelningen



Maria & Douglas får pris



Douglas måste snabbt kolla in vad som finns i påsen



Vi skickar ett stort grattis till Cecilia & Ciwi som fick en pinne i Hoppklass I



Jimmy & Extra får pris



Marie H hade också varit duktig och blivit bra placerad



Och så får Maria & Douglas hämta pris igen

Men en sak jag är supernöjd med är att Frode och jag inte har diskat oss en enda gång i sommar vilket är ett stort steg framåt =)

Imorgon börjar jag och Marwin en kurs i tävlingslydnad vilket ska bli jätteskoj. Jimmy och Snö ska också gå den vilket blir kul. Och förhoppningsvis blir det tävlingsdebut på klubbens egen tävling i december.

Kommentarer
Postat av: Lena Deimo

JAAA - jag förstår din ilska och besvikelse över han med hunden där uppe i hörnet på hoppbanan som sabbade ert lopp!Så DÅLIGT!Annars tycker jag att du och Frode fungerar jättebra ihop nu och det är stor skillnad mot förra året! Bra jobbat, Jenny!

2008-09-15 @ 08:12:26
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Förstår att ni har jobbat bra ihop, grattis, men så vansinnigt tråkigt med "blänghunden"!

Tusen tack Jenny för grattishälsningen till kusin Wiktors första 1:a pris i viltspår! Liiiite småmallig just nu;);)!

Kram

2008-09-15 @ 17:28:18
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se
Postat av: Maria

Tack själv för super trevlig helg! Ja du ska få höra nästa gång vi ses el pratar! Ja jävla skit att hunden skulle stå där och stirra men ni blir ju bara bättre och bättre och med mer träning så kanske han skiter i hundar utanför som stirrar...ni är ju bäst och ingen annan skulle ju kunna köra Frode som du kan ;)Kram

2008-09-15 @ 18:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0