Snubblande nära!

Tänk om Frode inte tagit det där ärevarvet så hade första nollade loppet varit i hamn och förhoppningsvis en pinne. Men Frode bara måste hitta på något bus. Men det var helt klart vårat allra bästa lopp hittills i vår agilitykarriär. Endast 10 fel och då beroende på att han fick en vägran (5 fel) när han gjorde sitt ärevarv vilket resulterade i att vi missade idealtiden med 5 sek (5 fel). Så hade bara Frode hållit sig på mattan så hade vi klarat det. Men han tycker ju att det är så kul och måste ju visa upp sig för alla ;) Men detta ger helt klart hopp inför nästa helg. Jag kommer då att pröva att gå något varv runt banan innan vår start för att se om det kan få bort hans "ärevarv" för jag tror han vill kolla in stället lite när han gör så. Men det jag är mest glad för är att han tog slalomet rätt utan att krångla. Sa till Jimmy att nu när jag fått ett slalom av dom att träna på så har han börjat att gå det utan att krångla ;)

Marwin fick testa på deras balanshinder för de ser ju lite olika ut från ställe till ställe och så är de olika stadiga. Första gången han gick över bommen tog han det väldigt försiktigt men sen var det raka rör över =) Testade deras gunga också och då fick han de två sista gångerna prova att gå över utan att jag tog emot gungan och det gick så bra så!! Han är så duktig så min lilla guldklimp. Provade att hoppa ett hinder ett par gånger också och nu verkar poletten ha trillat ner där också, att man ska hoppa över och inte gå runt. Att det lättaste hindret ska vara svårast att komma på hur man ska göra ;) Det ska bli så kul att få börja tävla med honom nästa sommar. Tror att agility kommer att vara nåt han kommer bli jätteduktig på =)

Nä nu lockar sängen väldigt mycket. Känns att man varit uppe sen fyra imorse.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men VAR är kattungarna?! Väntar ju med spänning. Säg åt mamma katt att springa i lite trappor. Det kan hjälpa har jag hört. =)

2008-09-07 @ 22:11:43
URL: http://utanspaningingenaning.blogg.se/
Postat av: Ewa&Wiktor&Fannie

Nesligt...............;)!Nästa gång du så tar ni allt!

Nu har jag läst grabbarnas kritik: strålande bra, grattis!

Kram

2008-09-08 @ 08:58:44
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0