Mycket händer nu!

Tänkte ge en förklaring på mitt utbrott i bloggen för ett tag sen. Det är nämligen så att jag blivit uppsagd från mitt jobb från den 5:e december. Så den senaste tiden har gått åt till att fundera ut vad jag ska göra härnäst. Första tanken var ju att söka ett nytt jobb inom samma som jag gjort innan men desto mer jag funderat på det så har jag kommit underfund med att jag vill prova på nåt annat medans jag är ung. Men vad vet jag inte. Lusläser alla jobbannonser i jakten på nåt som verkar intressant att prova på. Detta kommer också att innebära att jag flyttar tillbaka till Brunflo i slutet på december. Vilket faktiskt känns skönt för där har jag min familj och mina vänner så då får jag nära till dom igen. Nackdelen är ju att det blir lägenhetsliv igen hemma hos mamma & pappa ett tag men ska försöka få tag på nåt lite mer lantligt boende.

Igår började Marwin & jag på tävlingslydnadskursen men för Marwin blev det inget då vi bara hade teori första gången. Men nästa gång ska vi börja direkt med hundarna. Men jag måste få skryta lite om Marwin. Idag gjorde vi lite fotgående på lunchen och han var jätteduktig och hade fin position =) Och inget trams!! Han vill ju så himla mycket när man tränar så han brukar ha en förmåga att kunna balla ur en aning ibland men idag lyckades han koncentrera sig hela tiden.

Jag har också fått byta mat till Marwin. Han slutade helt att äta Precept. Jag försökte vänta ut honom men jag såg honom bara bli smalare och smalare så då tänkte jag att han får prova att börja att samma mat som Frode äter och det gick bra i ca 3 veckor men sen blev han lös i magen. Trodde först bara att han var dålig i magen så han fick gå på risdiet och blev då genast bättre men när man började blanda i mat igen så blev det samma visa igen. Så när det hände för 3:e gången bestämde jag mig för att byta och rådfrågade då på djuraffären där jag brukar handla om vad de tyckte han skulle äta. Fick då rådet att ge honom Advance Sensitive. Och än så länge funkar magen fint och hoppas den fortsätter med det för han behöver verkligen gå upp nått kilo för han har sammanlagt gått ner 4 kilo. Rekomenderade mängden är 4 dl per mål men han får 5 dl till att börja med så kan man sänka givan sen när han ätit upp sig igen. Och så har jag fått tillbaka min dansande kille igen när det är matdags =)

Alla kissebebisar mår bra men nr 4 hade gått upp lite dåligt igår igen så han fick lite ensam tid med mamma igen så till idag har han gått upp bra igen. Men mitt hjärta ömmar verkligen för den lilla killen. Kommer nog att ha svårast för att skiljas från honom så jag hoppas att han hamnar hos någon där man kan få följa hans uppväxt. Tre av dom har öppnat ögonen helt och en har börjat medans en (nr 4 såklart) inte har börjat kika på världen än.



Nr 5 har full koll på omvärlden nu =) Och se så söta tassar!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag längtar tills du flyttar hem till Brunflo och jag hoppas att du hittat jobb tills då så att du ev kan leta eget boende på landet.....annars finns det ju snart ett hus granne med mig...oooowwwooowww vilken stor agilityplan vi får ;) Jag kollar annonserna i ÖP varje dag både för din del och lite för min del ;) Vill ju också pröva nytt:)

Har dom redan öppnat ögonen...vad tiden går fort. Hoppas att det löser sig för 4:an.

Vad bra att Marwin har blivit bättre

Kram Maria

2008-09-17 @ 14:04:53
Postat av: Anna

Du verkar vara en toppenbra extra kattmamma. =) You crazy catwomen!



Uppsagd från jobbet! Oj då. Finns det mkt jobb? vad vill du göra ist?

2008-09-17 @ 21:54:51
URL: http://utanspaningingenaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0