Marwin har börjat inflygningen =)

Det känns som att Marwin sakta men säkert börjar att landa. Visst, han kommer alltid att vara en hund med en massa energi som hittar på en massa tokigheter emellanåt men det verkar som om han äntligen börjar visa tecken på att börja mogna i knoppen. Idag på tävlingslydnadskursen fick han följa med in i klubbstugan och jag trodde att nu blir det väl livat som vanligt men han låg lungt och fint vid mina fötter på golvet. Det kändes så skönt att han kunde koppla av med en massa andra hundar med mattar runt om. Och han har sedan i våras sett spöken titt som tätt men nu är även det mycket bättre. Så nu verkar det som om vi kan planera in ett MH till våren. Hade velat göra det nu i höst men det skulle bara ha varit taskigt mot Marwin och inte gett ett rättvist resultat. Han mognar inte bara sent i kroppen utan i knoppen också ;) Och i och med detta så går även lydnads- och agilityträningen bättre. Han kan fokusera mer på de saker vi tränar på tillsammans. Och tävlingslydnadskursen vi går på nu är så kul. Man blir riktigt sporrad att komma ut på tävlingslydnadsplan igen. Och en del tips ska jag prova på Frode också så ska vi nog se om jag inte kan damma av honom också kanske och få ut honom på tävlingsplan igen =)

Nä nu ska jag krypa till kojs. Blir en jobbig dag imorgon för korna ska få lite klövvård och så har vi bara 3 platser kvar att mjölka kor på mot 6 förut då de har börjat riva inför att roboten ska in förhoppningsvis nästa vecka. Så det kommer att ta mycket längre tid att mjölka korna.

Kommentarer
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Vad härligt att läsa om din sunda inställning till Marwin, han är fortfarande så ung och har mycket att lära sig om/och i livet. Ni skall ju ha kul och utvecklas tillsammans i många, många år........

Aha, rtg.......det kunde jag inte lista ut;)! Hoppas att det blir ljusa fina plåtar att läsa av!

Kram

2008-09-30 @ 20:21:09
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0