Blommor & snö

I fredags när jag var ute med hundarna hittade jag tre olika sorts blommor. Inte precis vad man väntar sig i mitten på oktober. Men kolla vad fina de är =)







Men i övrigt är det grått & trist. Alla fina höstlöv har i princip ramlat (läs blåst) ner från träden. Så nu går jag och väntar på den vita varan som Åreskutan är klädd med =)



Det vita i horisonten mitt på bilden är Åreskutan ;)

Med Marwin går lydnadsträningen framåt. Han fattar så fort när man ska träna in en ny sak så jag måste passa mig så jag inte går för fort fram med honom. Med hjälp av dubbelkommando kan han både läggande & ställande under gång så nu ska jag sakta börja att träna bort dom, dubbelkommandona alltså om ni inte förstod det redan ;) Inkallningen sitter nästan perfekt. Vid fotgående har han fin kontakt och går med "attityd". Apporteringen är inget större problem men han vill gärna tjuva ibland. Men lever man för att bära på saker så är det kanske inte så lätt att låta bli den ;) Platsliggningen går också bra men matte måste våga lita mer på sin kille och ställa mig längre ifrån honom. Nästa som står på listan och det sista i klass 1 att lära honom är hopp över hinder. Kommer nog gå galant de också =)

Det går så otroligt fort med småmissarna nu. Alla gör små utflykter ner till nedervåningen när jag är hemma. Och de springer & hoppar som bara den. För två nätter sen vaknade jag av att Bentley & Mini hade bestämt sig för att jag var perfekt att använda som bus- och klätterställning. Men jag somnade om fast de höll på att röja runt i sängen.



Frode med sina små skyddslingar

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Jisses så fina blommor nu?! När man som bäst går och väntar på att snön ska komma nerdalandes..ha ha. Moder natur slutar aldrig att överraska. Tycker det är så sött när Frode ligger hos de små kattungarna =)

Tack så mycket för grattiset och berömmet...slet för att få till det som jag ville, men blev riktigt nöjd med slutresultatet, om man får skryta lite =)

2008-10-23 @ 15:51:45
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Anna

Det är vackert där uppe, så är det bara. =) Blommor?! Vad hade tagit åt dem?! haha.

2008-10-23 @ 20:49:21
URL: http://utanspaningingenaning.blogg.se/
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Fin bild på fäbovallen med Åreskutan! Heja Mini.......ja, det är en misse med klös i;)! Ha en riktigt skön och trevlig helg!

Kram

2008-10-25 @ 07:31:00
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0