Wången x 2

Så har två dagar spenderats i Wången men tyvärr så hade jag ju inte anmält någon av mina "små" vovvar. Men fler tillfällen kommer ju framöver =) Många fina hundar var det att titta på. Och så måste jag ju skicka ett stort grattis till Lena H med tollaren Gimli och Lena M med tollaren Tuva som båda blev utställningschampions under lördan. Så kul att se!! Sen var det roligt att få träffa många bekanta och surra en hel del hund. Marwin fick följa med båda dagarna för han behöver vara ute och träffa folk & hundar. Och jag måste säga att han skötte sig galant. Han lungnade fort ner sig på lördan och idag var det aldrig några problem.

Nu ikväll tränade jag lite lydnad men Marwin hade en "noll-koll-dag" idag. Han var noll koncentrerad så jag la av ganska direkt. Är ingen mening att träna på när han är så. Men det kan ju ha att göra med att han varit på utställning två dar i rad och det är nog ganska tröttande.

Måste berätta att Blixten fått flytta också. Det funkade inte mellan honom och Nova tyvärr. När båda var inne följde han henne överallt och det gillade hon inte utan hon satt mest uppe i fönstret och morrade på honom. Och på slutet gick det så långt att hon slutade gå på lådan och hittade andra mindre passande ställen att göra sina behov på. Men i samma stund han flyttade började hon gå på lådan igen så det var rätt så uppenbart vad det var som utlöst hennes beteende.

Men en rolig sak jag måste berätta är att Trollet börjat leka med kattungarna =) Jag har sett i flera dagar att hon så gärna velat leka med dom. Hon har legat på en stol och ålat runt ovanför dom nu några dar men idag tog hon mod till sig och busade lite med Ferrari =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vart fick Blixten flytta då? Jag är hemma och är magsjuk, I HATE!!! =( kram

2008-11-19 @ 10:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0